W Gminie Kotuń najważniejszy jest START - Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu |
|
Uzasadnienie potrzeby realizacji projekt.
- Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu
W 6 szkołach Gm. Kotuń zostały wprowadzone Standardy I, II i III określone w "Zasadach przygotowania, realizacji i rozliczania projektów systemowych w zakresie indywidualizacji nauczania..." autorstwa IZ PO KL. Dane zawarte przedstawione są na rok szkolny 2011/2012. Diagnoza zrobiona przez poszczególne zespoły w szkołach wskazuje na konieczność objęcia uczniów z problemami w opanowaniu umiejętności szkolnych oraz te osoby zdolne które wymagają indywidualnego podejścia. W toku realizacji poszczególnych standardów oraz w wyniku przeprowadzonych w powyższych szkołach i klasach badań, analiz i wywiadów zdiagnozowane zostały poniższe problemy. Badania zostały przeprowadzone w lutym i marcu br. przez zespoły nauczycieli funkcjonujących w szkołach. Diagnozy przeprowadzone w szkołach przez zespoły nauczycieli stwierdziły, że w tych szkołach występują liczne zaburzenia/uzdolnienia, które obejmują przede wszystkim: Zajęcia nr 1. Trudności w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożenie ryzykiem dysleksji Zajęcia nr 2. Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne Zajęcia nr 3. Zajęcia dla dzieci w trudnościach w zdobywaniu umiejętności matematycznych Zajęcia nr 4. Zajęcia gimnastyki korekcyjnej Zajęcia nr 5. Zajęcia z j. angielskiego dla uczniów uzdolnionych Zajęcia nr 6. Zajęcia z języka polskiego dla uczniów uzdolnionych Zajęcia nr 7. Zajęcia matematyczne w zakresie uzdolnień matematycznych Zajęcia nr 8. Zajęcia plastyczne dla uczniów uzdolnionych plastycznie
W poszczególnych szkołach zdiagnozowano następujące potrzeby w zakresie indywidualizacji nauczania 1. Zespół Oświatowy (ZO) w Kotuniu, w klasach I-III liczy 118 dzieci w tym 67 Dziewczynek (DZ) i 51 chłopców (CH). Zajęcia nr 1. Tego typu zaburzenia występują u 33 uczniów (U) co stanowi 28 % ogółu, w tej liczbie jest 15 DZ i 18 CH. Zajęcia nr 2.Tego typu zaburzenia występują u 13 U w tym 6 DZ i 7CH. Zajęcia nr 4. powinny być zrealizowane w grupie 36 U (18 DZ/18 CH) Zajęcia nr 5. Zdiagnozowano także grupę 25 U (w tym 10 DZ) uzdolnionych językowo, których należałoby objąć dodatkowymi zajęciami z j. angielskiego. Zajęcia nr 7. W tym zakresie zdiagnozowano potrzeby u 21 U ( w tym 10 DZ) wymagających wsparcia rozwoju ich umiejętności matematycznych. 2. Zespół Szkół (ZS) w Bojmiu w klasach I-III liczy 51 dzieci w tym 25 DZ i 26 CH Zajęcia nr 1. Tego typu zaburzenia występują u 8 U co stanowi w tej liczbie jest 5 DZ/3 CH Zajęcia nr 2 powinny być realizowane u 12 U z zaburzeniami komunikacji społecznej w tym 6 DZ/6CH Zajęcia nr 3 powinny być realizowane u 5 U (3 DZ/ 2 CH). Zajęcia nr 4 powinny być realizowane u 20 U (8 DZ/12 CH) Zajęcia nr 6 powinny być realizowane u 6 U w tym 3 DZ. Zajęcia nr 8 powinny być realizowane u 9 U w tym 5 DZ
3. Szkoła Podstawowa (SP) w Broszkowie, w klasach I-III liczy 20 osób w tym 11DZ i 9 CH. Diagnoza przeprowadzona w tej szkole przez zespół nauczycieli stwierdziła, że w szkole występują liczne zaburzenia, które należy objąć w roku szkolnym 2011/12. Zdiagnozowano do wsparcie 16 osób co stanowi 80 % uczniów w szkole. Wybór tej grupy wynika z analizy potrzeb uczniów bez względu na płeć. Zajęcia te będą obejmowały przede wszystkim: Zajęcia nr 1 powinny być realizowane u 5 U (1 DZ i 4 CH) Zajęcia nr 4 powinny być realizowane u 7 U (3 DZ/4 CH). Zajęcia nr 5 powinny być realizowane u 4 U w tym 2 DZ.
4. ZS w Żeliszewie Podkościelnym. Kl. I-III liczą 56 osób w tym 30 DZ/26CH. Zajęcia nr 1 powinny być realizowane u 30 U. Zajęcia nr 2 powinny być realizowane u 20 U uczniów z zaburzeniami komunikacji społecznej. Zajęcia nr 3 powinny być realizowane u 5 U. Zajęcia nr 4 powinny być realizowane u 16 U. Zajęcia nr 7 powinny być realizowane u10 U uzdolnionych matematycznie Zajęcia nr 8 powinny być przeprowadzone u 12 U.
5. SP w Koszewnicy. Kl. I-III liczą 27 osób w tym 16 DZ i 11 CH. Zajęcia nr 1 powinny być realizowane u 19 U. Zajęcia nr 4 powinny być realizowane u 9 U. Zajęcia nr 7 powinny być realizowane u 27 U uzdolnionych matematycznie
6. SP w Cisiu-Zgrudziu. W kl. I-III objętych projektem zdiagnozowano 20 osób (9 DZ i 11 CH). Zajęcia nr 1 powinny być realizowane u 18 U. Zajęcia nr 3 powinny być realizowane u 9 U z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, do indywidualizacji nauczania. Zajęcia nr 4 powinny być realizowane u 20 U.
|